Pentru credință și speranță

De câțiva ani practicăm acest lucru de folos pentru suflet – oraganizăm pelerinaje pe la locurile sfinte atât în Bucovina noastră, cât și în România. Este vorba de un grup de activiști ai satului nostru Pătrăuții de Jos, care ne adunăm împreună și plecăm de câteva ori pe an pe la locurile importante din patria istorică, dar și de pe meleagurile de baștină. Uneori ni se mai alătură și câte doi-trei doritori din alte localități.

Zilele trecute am organizat din nou un asemenea pelerinaj de suflet. Primul popas l-am făcut ca de obicei la Sfânta Mănăstire Putna. Pentru prima oară am fost și în noua biserică unde se află moaștele celor cinci sfinți putneni – Iacob Putneanul, Arsenie Putneanul, Sila, Natan și Paisie. Ne-am închinat la moaștele lor, am asistat le slujba de dimineață, am vizitat muzeul mănăstirii. Din partea starețului, Arhimandritului Melchisedec, am primit în dar cărțile dedicate evenimentelor de la Fântâna Albă, ziare, reviste, buclete. Ne-am fotografiat și în fața complexului memorial dedicat evenimentelor de la Fântâna Albă ce se află la intrarea pe teritoriul mănăstirii.

La o altă mănăstire Sihăstria Putnei de asemenea ne-am închinat la moaștele celor trei sfinți ce aparțin nemijlocit de acest sfânt locaș – Sila, Natan și Paisie, iar de la Izvorul Tămăduirii celor trei sfinți am luat și apă sfințită.

Am mai vizitat în pelerinajul nostru mănăstirile Sucevița, Moldovița, între ele ne-am oprit pentru un scurt popas și la vărful Palma, Voroneț, schitul Daniil Sihastrul.

Al doilea popas cu cazare și primire frumoasă l-am avut la pitoreasca mănăstire Doroteia, unde starețul, protosinghelul Iustin ne-a primit cu multă amabilitate. Am asistat la slujbele de seară, zi, la taina Sfântului Maslu. Aflându-se în vecinătatea unui pârâu, puntea ce desparte mănăstirea de locul de cazare a fost avariată din cauza inundațiilor ce au afectat nu demult România. Părintele stareț a făcut un gest minunat, a venit personal cu mașina și ne-a trecut pârâul să putem asista dimineața la citirea Sfântului Acatist al zilei respective. Îi mulțumim și pe această cale.

După ce ne-am luat rămas bun de la călugării și slujitorii de aici am plecat spre orașul Suceava unde am vizitat și ne-am închinat la sfintele moaște la mănăstirea Sfântul Ioan cel Nou, venind spre frontieră am trecut pe la mănăstirea Bogdana din Rădăuți. Peste tot am plătit slujbe, ne-am rugat pentru pace, sănătate, binele nostru, am procurat iconițe, acatiste, cărticele de rugăciuni, mir, am aprins lumânări, ne-am fotografiat spre amintire.

Tot în acea zi l-am admirat puțin și pe vestitul nostru copământean Grigore Gherman care tocmai susținea un concert de toată frumusețea pe piața centrală a orașului Rădăuți, deoarece erau  și zilele orașului.

Cu impresii de neuitat, cu sufletul încărcat de emoții pozitive, cu speranță și și credință ne-am întors la baștină. Sperăm că vom mai avea parte deasemenea momente în viață. Doamne ajută!

Sincere mulțumiri aducem tuturor oamenilor cu suflet mare pe care i-am întâlnit în drumul pelerinajului nostru, cât și domnului președinte al societății de Cultură Românească Mihai Eminescu din regiunea Cernăuți Vasile Bâcu, care ne-a ajutat în organizarea acestui pelerinaj. Asemena mulțumiri aducem și corpului diplomatic al Consulatului General al României la Cernăuți.